Музей – із глибокою вдячністю українським воїнам, які боронять нашу землю.
Розглядаючи картини художників минулого, можна побачити предмети, схожі на ті, що зберігаються у зібранні нашого музею.
Картина «Нова покоївка», написана 1869 року бельгійським художником Шарлем-Луї Боньє (1814–1886). Митець відомий цілою галерею жіночих образів, переважно з вищих соціальних станів. На цій картині – зіткнення двох світів: вельможної пані (поруч і її маленька донька) і дівчини, що прийшла найматися до неї покоївкою. На задньому плані – служниця, що принесла ранковий чай і дуже виразно дивитися на пані.
Служниця тримає в руках тацю зі срібним чайником. Його виділяють приземкуваті пропорції, округлі боки, декоровані карбованим візерункам, носик, що закінчується головою фантастичного звіра, фігурні ніжки та вигадлива ручка. Форма й оздоблення чайника виготовлені у стилістиці історизму (наслідуванні європейських чи східних мистецьких стилів минулого).
У зібранні музею є чайник, що нагадує виріб, зображений на картині Шарлем-Луї Боньє. Це предмет з чайно-кавового сервізу роботи фінського майстра Адольфа Шпера, що працював у Петербурзі. Сервіз був виготовлений у 1843-1844 роках на замовлення графа Александра Бенкендорфа (про це свідчить викарбований герб) для посагу його молодшій доньці Софії (у першому шлюбі Дємідова, у другому – Кочубей).
Чайник Шпера має більш приземкуваті пропорції та більшу декоративність, але загалом відтворює ті самі риси, що й чайник на картині. Обидва вироби фактично демонструють різні підходи майстрів до реалізації однієї моделі, що була популярна у Європі у середині 19 століття.
Читайте класиків, пізнавайте світ минулого у художніх образах та приходите до музею, щоб доторкнутися до нього наживо.
.
.