Вона була виготовлена, вірогідно, наприкінці XVII століття зі срібної парчі, закріпленої на каркасі. Основу декору складає золоте карбоване перехрестя, увінчане круглою накладкою, над якою колись узвищувався хрест, і чотири медальйони із карбованими зображеннями образів євангелістів.
Окрасою чільної сторони митри є золота накладка з рельєфним візерунком.
Накладка має форму восьмипелюсткової розетки, краї пелюсток округлі. Золоте тло накладки карбоване дрібним сітчастим візерунком, що підкреслює численні рельєфні накладки у вигляді рослинних мотивів, вкритих різнокольоровими емалями.
В центрі накладки – емалеве зображення Богородиці з малюком Ісусом, який ніжно пригортається до матері (тип ікони Єлеуса – Ελεούσα, що з грецької означає Ніжність, Розчулення). Малюнок виконано в блакитних і червоних кольорах, що відповідають божественній символіці. Довкола голів – сонячні німби. На голові Богоматері – корона. По обидві сторони – літери MP ΘΥ, що є скороченням від грецького Μητερ Θεου —Матір Божа.
Довкола емалевого медальйону (фініфті) – квітка лілеї з двома ярусами пелюсток (в кожному ярусі їх по вісім). Кожна з них прикрашена кастом з коштовною вставкою: на внутрішньому ярусі – невеликими діамантами, на зовнішньому – чотирма крупними червоними рубінами (вони утворюють хрест і є символами Христа) і чотирма аметистами (вони утворюють ромб і є символом Богородиці).
Центральна квітка оточена по колу вісьмома великими кастами у вигляді квіток зі вставками рубінів.
Всі камні простого огранювання кабошоном, що використовувалося до XVII-XVIII століть.
Центральна квітка та вісім кастів оточені рельєфними елементами у вигляді квіток, листочків та пагонів, суцільно вкритих емалевими розписами та інколи доповнених невеликими камінчиками – діамантами або рубінами. Рослино подібні хвилясті виступи оточують і зовнішній край накладки.
Серед емалей переважають розписи білим на чорному тлі. Також виділяються червоні квіточки на білому тлі. А листочки вкриті тонким шаром зеленої півпрозорої емалі.
Техніка суцільного покриття рельєфних елементів емаллю (Ronde-bosse, en ronde bosse або інкрустована емаль) була розроблена у Франції наприкінці XIV століття і застосовувалася європейськими майстрами упродовж кількох століть.
Чи була вона відома українським майстрам XVII століття – питання поки що відкрите. Наразі цю техніку використовували у Польщі у першій половині століття під час виготовлення світських прикрас королівського достоїнства.
А отже чернігівська митра та елементи, що її прикрашають, поки що продовжують зберігати свої таємниці.
.
.