#Історія_предметів Ювелірні вироби – це багатогранні предмети, які спочатку сприймаєш у цілому, потім звертаєш увагу на домінуючі елементи, і лише згодом помічаєш різні деталі…
Перед вами фрагмент срібної оправи Євангелія, виконаної київським майстром Ієремією Білецьким у 1722 році. Одразу бачимо накладні золочені елементи – образи херувима з крильцями, розлоге листя (типовий бароковий декор), а тоді – мережане срібно тло.
Візерунок виконано черню. Ця техніка передбачає підготовку основи – врізаних, заглиблених канавок, які заповнюються сплавом із срібла, міді, свинцю і сірки в певних пропорціях, розтертим до порошку. Потому це все запікається у печі, а після вистигання – ретельно шліфується. Так і входить мережаний візерунок, мовби-то чорнилами писаний.
На жаль, за накладними елементами, що покривають значну частину як чільної, так і зворотної дошок оправи, ми не можемо побачити увесь складний малюнок, тільки його фрагменти.
Цей візерунок – рослинний, але видається, мовбито то морозяний узір прикрасив віконні шибки. Особливо у ці морозяні дні перших тижнів нового року.
.