Музей – із безмежною вдячністю українським воїнам, які боронять нашу землю.
1981 року Запорізька експедиція Інституту археології АН України (керівники – Віталій Отрощенко та Юрій Рассамакін) досліджувала великий курган поблизу с. Заможне Токмацького району. Під насипом кургану, що згодом отримав назву Чингульський, спочив один з могутніх половецьких ханів, який загинув у битві з монгольськими загарбниками.
При похованому лежало кілька поясів. Можливо, за життя, один з поясів підкреслював талію, інший був спущений нижче талії на стегна. Досить повно збереглися металеві частини та фрагменти золототканих тканин. Прикраси деяких поясів зроблені майстрами Західної Європи.
Серед оздоблення одного з поясів, що носив половецький хан, були пряжка, наконечник та дві краплеподібні петлі з розетками.
На ажурному прорізному тлі пряжки рельєфне зображення сирени з пишним хвостом, що перетворюється на рослину. Особливістю роботи є зміна висоти рельєфу і майже скульптурне зображення голови. На наконечнику зображено лева, що нападає.
В середньовічній європейській традиції сирени часто вважались втіленням гріховної спокуси та диявольських сил, які присипляють пильність та гублять душу людини. Лев же в деяких випадках вважався алегорією Христа, який перемагає диявола. Таким чином, загалом композиція мала, очевидно, ідею протистояння диявольській спокусі й перемогу християнської віри.
Найвідомішим місцем виробництва дорогоцінних виробів з такими високоякісними зображеннями були долини нижнього Рейну та Маасу.
.
.